
Visuell identitet for Ungdomskonferansen, november 2017










Musepekeren er ett symbol på digitalisering og interaksjon, noe som stod i fokus på konferansen.
Arrangementet hadde som formål å "oppdatere" unge på ulike dagsaktuelle temaer som for eksempel psykisk helse, motivasjon og trender. Derav navnet "Logg inn: Oppland".
-

Fargene som brukes i den visuelle identiteten kan minne om pastell neon-farger.
De er intense, men samtidig rolige, og er valgt ut fordi de gir positive følelser, energi og er ungdommelige.
-

Som skrifttype brukes Nexa i både bold og light.
Den er moderne og enkel, men samtidig sprek.
-

-

GIF'er er mye brukt i for eksempel keynote-presentasjonen fordi det er en morsom ungdomstrend,
som likevel fungerer som et beskrivende element.
-

De to bildene brukes som bakgrunn i ulike formater som alternativ til heldekkende lilla.
Bildene er valgt fordi de viser både storslått natur, noe som symboliserer Oppland, og ungdom.
-
Det ble også produsert ulike videoer til konferansen.
Videoen over ble brukt som åpning av konferansen.
-



...




Til konferansen ble det produsert en rekke produkter som for eksempel konferansemapper, roll-ups, buttons, crew-id, informasjonsskriv og diverse digitale design til bruk i sosiale medier etc.
-



Fotografi av alierajak.com
Design, konsept & videoproduksjon av Frederik Feiler