GRAFISK DESIGN FOR UKM NORGES NYE VISUELLE IDENTITET
-​​​​​​​
​​Den nye identiteten har som mål å nå ut til et bredere publikum ved å bruke et relativt enkelt, men likevel energisk og spennende uttrykk. Tanken bak elementene som brukes er at alle mennesker, talenter, stilarter og sjangere er unike, men at de samtidig samles i et kreativt fellesskap på UKM. Elementene symboliserer gledene og mulighetene UKM gir deg, og er samtidig et symbol på at det man er eller det man gjør ikke trenger å være helt A4.
Videoen ble publisert på UKM's sosiale medier uten å fortelle noe mer om hva skjer.​​​​​​​
-
Presentasjon av hva som skjer til bruk i sosiale medier. 
-
Bildeserie på Instagram som presenterer det nye designet med en kort forklaring. 

-
DESIGNET
Det nye designet har én hovedfarge og tre støttefarger. 
Den dype blåfargen fungerer godt i kombinasjon med støttefargene som alle tilfører energi og lys.
-
De tre sekundærfargene spiller godt sammen i graderinger. 
 Ulike nyanser av samme farge åpner også for utallige muligheter og bruksområder.
-
Eksempel på hvordan bølger med ulike graderinger kan brukes.

Elementet er laget for å tilføre ett mer gjenkjennbart trekk til det visuelle uttrykket.
UKM-Bobla passer godt med logoen, men kan også brukes med annen titteltekst.
PRODUKTER
Noen eksempler på hvordan designet kan brukes på ulike produkter som brukes i organisasjonen.
-

Back to Top